Selasa, 28 Februari 2012

CeritaPunyaLama : Temantapitakringanringan.

Dulu, ada diceritakan tentang temantapiringanringan.

Ya, aku cemburu dengan rakan rakan ( baca : musuh dalam selimut ) yang sibuk 'belajar' sambil bermesejan dengan temantapiringanringan mereka yang berada nun jauh di sana ( baca : kelas sebelah/blok sebelah/sekolah lain ) . Cemburu yang tidaklah terlalu ketara. Eh malulah jika nampak aku cemburu. Nampak sangat aku sebagai lelaki yang terdesak.

Aku yang masih keseorangan dibiarkan duduk di atas kerusi plastik sambil mengira pensel yang hilang dicuri rakan ( baca : musuh dalam kain pelikat ) . Sebagai pelajar yang mematuhi peraturan, aku tidak membawa henfonmahal ke sekolah walaupun aku masih mencari signifikasi antara pembawaan henfon ke sekolah dengan prestasi pelajaran.

Jadi, temantapitakringanringan.

Kalau dulu temantapiringanringan, hanyalah bersifat sementara. Dah puas berkasih, bermanja dan bermesejan hingga lewat malam, akhirnya yang disuka itu dilepaskan dengan separuh rela.

Rela sebab dapat cari yang lain.

Tak rela sebab, err, entah.

Temantapiringanringan ini tidak mampu berpanjangan sehingga ke alam perkahwinan. Ia hanya bersifat sementara. Habis madu sepah dibuang merata rata. Hubungan yang tidak akan membawa kepada anak cucu pun.

Jika ada jodoh, ada lah.


Tak ada cari lain.