Ahad, 12 Ogos 2012

Letupan Awalan.

Di kala segelintir manusia sedang lena melenakan diri di dalam mimpi yang dipenuhi dengan wajah bakal-isteri-tersayang, ada juga segelintir yang kelihatan tidak berpuas hati dengan adanya wajah bakal-isteri-tersayang yang hingap di mimpi si petidur. Lalu, mereka mula merancang satu pelan.

Pelan mereka adalah, walaupun baru seminggu berpuasa, mereka mahu main mercun!

Ya, mercun mula berpumpam sekitar kawasan aku tinggal walaupun baru 9 hari berpuasa.

Aku syak mereka ni tak puasa, tapi sembunyi-sembunyi pecah tabung belakang tandas lepastu pergi rumah yang jaraknya selang 3 rumah untuk beli mercun lepastu gagah berjalan ke kawasan tempat tinggal aku lalu mengeluarkan mancis, nyalakan mercun, baling dan lari. Ha, tau takut mercun meletup dekat muka. Tahu takut keluar surat khabar esok hari dengan muka pecah sebelah kanan. Tahu pun.

Selain aku nak tidur, aku nak tengok muka bakal-isteri-tersayang aku, tahu tak?!