Khamis, 11 Oktober 2012

Mitos.

Cuma aku ingat mitos orang yang tak semegah mana tapi berbual pasal projek juta-juta, hanyalah mitos semata-mata. Semata-mata bukan sehidung-hidung. Sebab apa? Sebab itu yang cikgu BM aku ajar.

Ha lawak tak jadi.

Rupa-rupanya, mitos itu adalah cerita benar.

Di sekolah menengah aku dahulu, ada seorang cikgu merangkap Penolong Kanan KoKurikolom, eh -kulum, yang gayanya seakan orang berpengaruh. Ada sekali tu, dengan hanya berbekalkan handphone Blueberry, tiba-tiba ada panggilan daripada Dato' mana yang mahu berbincang tentang projek 2 juta. 2 juta wei! Mesti bukan nak buat pondok ayam. Kalau dua juta mesti nak buat flyover ataupun jamban belakang rumah dia. Alah, jamban yang ada air tolong basuh punggung tu?

Sejak dari itu, mitos Taeyeon akan cari aku pun aku percaya.