Jumaat, 6 April 2012

Gaya.

Selalunya, apa orang kata, self-esteem aku rendah sebenarnya. Walaupun daripada luaran, kelihatan aku seperti manusia yang suka menyakat, mengacau serta petah bercakap, tapi jika disuruh beli Spicy Chicken McDeluxe seorang-seorang, aku akan berfikir dua tiga empat kali sebelum aku mulakan langkah ke kaunter bagi membuat pesanan.

Kisah benar.

Jadi, bila rambuat aku panjang, tidak seperti ketika aku di sekolah, yakni rambut aku sentiasa pendek memandangkan aku merupakan pelajar yang begitu mematuhi peraturan, kadang-kadang aku rasa aku handsome, eh god-looking. Dan secara tiba-tiba, rasa macam nak menggoda anak dara orang. Maksud aku, untuk dijadikan suri rumah dan suri hati sepenuh masa kelak.On the side note, Taeyeon masih lagi menjadi pilihan suri rumah nombor satu.

Yang diharap itu tidak lama, aku dipaksa untuk memotong rambut oleh famili sendiri. Dan akhirnya, rambut itu terpaksa dilepaskan. Jadi, self-esteem kembali menurun. Terus aku segan untuk menggoda anak dara orang.

Aku dah tak tahu nak gayakan macam mana dah rambut ni.

Kakipunyanota : Orang kata, rambut panjang aku dulu itu, gaya Kpop. Kalau gaya Kpop maksudnya, aku handsomelah?