Selasa, 12 Jun 2012

Dapat!

Setelah 8 bulan menganggur sambil makan nasi bersama lauk yang dimasak oleh emak sendiri, walaupun kadang-kadang makan luar, akhirnya saya akan meninggalkan rumah ini tidak lama lagi. Surat tawaran daripada akademi penerbangan sudah di-email semalam, dan tarikh pendaftarannya adalah pada 24 Jun ini. Jadi, sesiapa yang nak bagi hadiah, mahupun duit, mahupun apa-apa yang berkaitan dengan kelangsungan hidup aku di Kelantan (ya, akademi tu dekat Kelantan), silalah.

Kalau nak bagi temantapiringanringan anda, tak payahlah. Dekat Kelantan mungkin boleh cari temantapiringanringan yang iras-iras Neelofa mungkin? Dan juga, akademi itu bersebelahan dengan lapangan terbang Kelantan, jadi bolehlah 'suit-suit' gaya rempit ke pramugari-pramugari yang baru turun daripada kapal terbang tu. Ahh, bayangan macam itu sahaja dah boleh membahagiakan.

Dalam itu juga, daripada menaikkan bil elektrik rumah, meh kita naikkan pula bil akademi penerbangan itu pula. Ni dah bayar mahal-mahal tapi bil elektrik pun tak boleh bayar memang dah siap sedia target di muka untuk dicepuk rasanya.

Dan tahukah anda, menjadi juruterbang ini adalah salah satu pelan dalam misi saya untuk menikahi Taeyeon.

Nampak? Doa dengan Tuhan secara ikhlas akan dimakbulkan. Dapat jadi juruterbang, dan juga dapat bakal-isteri-tersayang.

Oh ya, lepas 20 bulan nanti, jangan lupa panggil saya, Kapten Adam.

Ok?