Ahad, 10 Jun 2012

Habis.

Kira-kira setelah empat belas hari budak-budak bawah umur 18 bersenang-senang lenang di rumah mahupun bercuti bersama keluarga, kini tibalah masanya untuk mengucapkan "Hai" kembali kepada buku-buku yang mungkin sudah berhabuk (di bahagian kulit muka buku, jika tidak dibalut) dibiarkan di atas meja "belajar" mereka.

Aku tahu bagaimana rasanya malas untuk kembali ke sekolah. Malas yang teramat.

Rasa macam kena lilit dengan tali kapal dagang yang berlabuh di Pelabuhan Tanjung Pelepas, dia punya malas. Ha, nampak tak aku cakap pasal Pelabuhan Tanjung Pelepas? Aku A tau Geografi masa PMR. Nasib SPM tak ada subjek Geografi mahupun Kajian Tempatan, kalau tak A juga, tau?

Jadi, budak-budak bawah umur 18 tahun dah kembali ke sekolah. Aku pula mengadap komputer lagi. Tunggu surat tawaran akademi penerbangan dari Kelantan. Eh, jangan cakap-cakap belakang pula yang aku ni malas belajar. Aku rajin.

Eh jauh tau Kelantan, sebab tu lambat.

Kakipunyanota : Sayangnya gambar Taeyeon tu dah masuk halaman lain. Itu je yang aku risau. Masa depan boleh risau lain kali.