Selasa, 6 Disember 2011

Kenapa SNSD/Girl's Generation diminati oleh saya.

Sebagai peminat tegar kumpulanwanita ini, saya di sini ingin berkongsi sedikit sebanyak, mengapa saya begitu meminati kumpulan ini.

Jika yang masih tidak faham, sila beranikan diri untuk mengeksplorasi belog ini.

Atau tidak pun, cukup hanya menekan ayat 'BAKAL BINI' di sebelah kanan belog ini.

Jadi, ayuh, mari kita baca sebab dan penyebab kumpulan ini menjadi pujaan saya.

1. Wanita kuasa 9
Anda cuba bayangkan, seorang wanita mempunyai nombor asas ( baca : base number ) 10, dan kuasakan kepada 9 ( mengikut kadar kecomelan muka ) dan darabkan pula kepada 9 wanita. Besar ke tidak kuasanya ? Besar bukan ? Jadi, jika anda mahukan lelaki meminati anda, sila cari 10 orang lagi rakanwanita anda yang mempunyai kuasa 9. Kalau berkuasa 9-lah.

2. Taeyeon
Ketua kumpulan kumpulanwanita ini. #dearfutregfS. Tinggi yang tidak seberapa, namun orang kata, yang kecil itu comel. Cewah. Dia juga merupakan vokalis utama kumpulanwanita ( baca: girl group ) ini. Jadi, bayangkan  kalau ada #dearfuturegfS macam dia ni telefon aku malam malam, sudah pasti tak tidur. Dengan suara semerdu mungkin, haih, memang tiap-tiap hari aku telefon.

3. Sunny
Merupakan pilihan kedua. Walaupun sebenarnya pilihan pertama sebelum Taeyeon. Kononnya, awal awal dulu masih mencari siapa #dearfuturegfS, eh ahli kumpulan pilihan hati. Dan sudah tentu, dia ini comel. Tinggi pun tidaklah seberapa, tapi macam biasa, tinggi tidak memainkan peranan bagi aku. Aku hanya melihat keihklasan hati seorang wanita.

4. Seohyun
Merupakan ahli termuda kumpulan ini. Bak kata orang lagi, yang muda itu manja. Dan saya juga suka wanita yang manja. Jadi, saya masih lagi tidak mempunyai masalah dengan kumpulan ini dan juga tidak mempunyai masalah untuk menyukai mereka dengan sepenuh hati jiwa raga. Perh. Oh ya, dia juga merupakan vokalis kumpulan ini.

5. Jessica
Mempunyai suara paling comel. Suara yang kecil tapi mampu menggapai not yang tinggi. Jadi, perlu diulang yang saya masih tidak kisah ? Tambahan pula, dia  fasih berbahasa Inggeris. Senang. Senang untuk apa ? Ha, itu kita tak tahu. Jangan fikir lain, senang untuk berkomunikasi sekiranya aku masih tiada masa untuk mengajar  Bahasa Melayu.

6. Tiffany
Vokalis juga. Fasih berbahasa Inggeris. Saya juga hampirfasih berbahasa Inggeris. Jadi, tidak akan mempunyai masalah dalam perhubungan nanti. TIADA MASALAH LANGSUNG.

7. Yuri
Kebanyakan wanita cemburu dengan dia ini. Hal ini kerana, dia mempunyai badan yang 'glamourous' kata orang. Masakan tidak, mereka ini bukannya dilatih sebulan dua. Kadang-kadang , ada yang mula menjadi pelatih sehingga 5-7 tahun sebelum keluar menjadi artis. Jadi, segala usaha yang dilakukan syarikat Korea akhirnya berbaloi. Kpop telah menjadi salah satu muzik yang mampu mearik perhatian dunia.

Nampak sangat tak idea nak huraikan pasal Yuri ni.

8. Sooyoung
Wanita paling tinggi dalam kumpulan ini. Kira dah setaraf ketinggian aku. Sesuai, bukan ?

9. Hyoyeon
Nak katakan tidak cantik, tidak boleh juga, semua gegadis dalam kumpulanwanita ini semuanya cantik-cantik belaka. Mungkin aku tidak tertarik agaknya.

10.Yoona
Antara ahli kumpulan paling popular dalam kumpulanwanita ini. Banyak berlakon dalam drama-drama Korea sebelum aku mengenali mereka. Kini, aku ingin mengenali mereka.

#dearfuturegfs


Gambar ? Cari sendiri.