Sabtu, 28 Mei 2011

ujianuntukmengujikadarpemahanpelajardenganmemaksamerekasoalandalamsatumasayangditetapkan atau lebih dikenali sebagai, PEPERIKSAAN.

panjang bukan tajuk ?

peperiksaan.
mungkin ayat yang paling digeruni oleh para pelajar.
tidak kira, anda pelajar universiti, tadika, menengah, rendah, hatta anda tak sekolah pun, pasti perkataan ini menimbulkan sedikit rasa gerun yang telah dicetuskan oleh 'nervous system' anda yang mengstim-mulasikan 'endocrine system' anda yang akan mengeluarkan hormon yang pula akan mengstim-mulasikan tisu sasaran anda untuk menyuruh otak anda berasa gerun dengan perkataan di atas itu tadi.
oh maafkan saya, terbebicara mengenai biologi pula.
dan maafkan saya, jika penjelasa saya salah. sebab saya jawab faeces dalam bioloji. sengaja typo.

muhasabah diri sekejap. kerana menjawab faeces dalam bioloji. eh typo lagi.


seperti yang dibicarakan, perkataan ini memang menakutkan orang ramai.

tetapi yang paling menakutkan,
apabila kita baca punya banyak, masa menghadap kertas, kita buntu untuk menjawab.

macam aku/saya.
aminuddinfaecesbukitsafaza'ba.


dah pendek pula penutupnya ?