Selasa, 17 Mei 2011

Punggung wayang. eh, panggung.

pernah ke panggung wayang ?

pernah ?
tengok wayang ke ' buat wayang ' ?

tak pernah ?
kenapa ?
sebab kedai cd cetak rompak dekat depan rumah.


sebab sebab panggung wayang best.
ahh, malas dah nak buat senaraiatas lagi.
kauorang pun mesti muak kan ?


remaja kini, kadar panggung wayang semakin meningkat. hal ini amat menyenangkan ramai remaja kerana dapat menjadikan tempat ini sebagai tempat melepaskan tension di kepala setelah sekian lama hanya menghadap buku semata mata.
dan mungkin juga, melepaskan nafsu.

panggung wayang.
mungkin juga punggung wayang.
iyalah, mana tahu, ada teruna bertopeng lelaki budiman secara sengaja merubber.
tempat gelap.
tempat duduk lembut.
benda yang lembut.
dan penghawa dingin yang kuat.

anda tahu bukan apa yang terjadi ?
udara sejuk + hormon manusia = ..............

berbalik kepada punggung wayang.
eh, tertukar lagi.
ada cerita sebenarnya.

cerita bermula pada hari pekerja.
berirama.
aku di kl dan ke one utama.
untuk melihat wayang. cerita limitless.
tak tau ? google atau yahoo! search.

ceritanya bukan apsal cerita tu. pasal orang sebelah aku.

begini,
disebabkan gsc antara salah dua pemanggung yang terkenamuka di malaysia, aku agak teruja.
iyalah, muak hanya diahadapkan mbo semata mata.
dah beli tiket kedebakkedebikkedebuk, aku pun masuk.
tenang.
dan memandangkan aku terlewat melihat filem ini, punggungnya kecil. eh panggung.

jadi setelah menghempukkan diri di atas kerusi yang empuk itu, aku bersiap sedia untuk menonton.
tetapi kehadiran peremlaki sedikit mencacatkan perasaan teruja aku itu.
betul betul aku tersentak ketika dia menghennyakkan tubuhnya yang besar ke kerusi itu.
nasib tak melambung.
kesian kerusi itu.
nasib aku tak tengah minum.
kalau tak ?

aku duduk pun, lembut sahaja.
iyalah tempat gelap.
macam malam pertama.

semasa tayang, ada cerita lagi.
dia sibuk membetulkan tempat duduk.
kalau sekali dua tak apa, kalau dah berkali kali ?
tak tahu ke babak dalam bilik memerlukan konsentrasi yang tinggi untuk memahaminya ?
tak khusyuk kot ?

tak cukup dengan itu, dia sibuk berbual di telefon.
tau la ada BerakBeri.
aku ada Airfon pun tak macam tu.
dalam panggung pun nak bergosip ?
dan tak tau ke, sekarang babak bilik mandi ?
lagi la tak faham nanti.
hesh.

akhirnya, filem itu tammat.
nasib aku dapat memahami anatomi perem, filem tu.
kalau tak, aku paksa peremlaki tu berlakon babak tu balik.











EH JANGAN !
jadi filem horror nanti.

dan masa aku balik, ada ' couple ' naik lif dengan aku.
lif tutun bawah.
lif buka.
aku turun.
diaorang tak.

adakah meraka buat wayang dalam lif tu ?


peremlaki : tomboi