Selasa, 17 Januari 2012

Temantapiringanringan. Keluhan hati seorang insan.

Kadang kadang duduk atas kerusi kayu seorang seorang dekat sekolah, terdetik dalam hati, 'Mana lah temantapiringanringan aku ? ' . Sambil punggung terasa kebas.

Orang lain ada yang duduk sambil makan bersama, berjalan ke sesuatu tempat bersama, tak tahulah sama ada ke belakang bangunan atau pun tandas. Ataupun sekadar ke koperasi bersama.

Aku pula, duduk seorang seorang. Sambil menghirup air yang dibeli kantin. Kadang kadang tawar, kadang terlebih manis. Sejuk di dalam hujan. Tak pun berpeluh di dalam panas, kerana berteduh di bawah zink.

Kadang kadang, terdapat juga yang sedang sibuk berbincang tentang masa depan mereka di meja meja yang terdapat di sekolah. Berbincang mengenai masa depan perhubungan mereka. Nak berapa anak, nanti siapa yang sara siapa, malam pertama nak tema apa dan pelbagai lagi perkara yang berkaitan perhubungan.

Dan aku pula, duduk terceruk fikir nak makan masa rehat ke tidak, balik nak pergi tuisyen ke ponteng, dan macam macam lagi yang tidak berkaitan dengan perhubungan. Jauh sekali memikirkan tentang pelajaran.

Sebab sekarang SPM semakin hari semakin mendekati, mana sempat nak cari temantapiringanringan. Teman di Facebook pun seminggu sekali ada yang sudi menekan butang untuk-menjadi -rakan itu.

Ke aku seorang je tak sempat ? Cis.

Tapi tak apa, lepas SPM, aku akan lepaskan nafsu mencari temantapiringanringan. Sampai ke Korea pun aku sanggup pergi. Demi mencari #dearfururegfs idaman hati.

Yeah.