Rabu, 11 Januari 2012

Sesi luahan hati tidak rasmi.

Kalau aku kata aku tak pernah benci orang tanpa sebab, boleh diterima akal lagi ke dalam dunia serba membenci ni ?

Kadang-kadang, aku tengok, orang suka membenci sesama sendiri walaupun tanpa ada sebab yang kukuh, konkrit dan munasabah. Benci gitu-gitu je. Alah perempuan, setakat lelaki yang kau minat tu, kawan kau minat sama, tak kan lah sampai nak benci sampai mati ? Aku kan ada. Dan banyak lagi lelaki-lelaki yang ada dalam dunia. Tapi, pilihlah aku.

Kadang-kadang juga, manusia ni suka membenci pada benda yang tak ada kena mengena dengan dia langsung pun. Contohnya lah, kalau aku kata aku suka dengar lagu genre ni, tapi dia tak suka, akan ada rasa dalam hati orang tu akan benci genre lagu yang aku suka itu. Padahal, sikit pun aku tak suruh kau minat genre lagu yang aku suka. Tapi, kenapa masih tak suka walaupun kau tak pernah suka ? Pening bukan ayat aku ? Macam tu jugalah pening aku bila fikir kenapa ada manusia suka membenci tanpa sebab. Tanpa sebab.

Memang seronok ke hidup benci membenci ni ?