Khamis, 29 September 2011

RE-KIRIM : Diari Orang Gagal Ujian Pertengahan Tahun.

Wahai diari usang berbau loji yang amat ku benci ini, aku kini kembali untuk menghamburkan lagi kata kata kesat yang bermakna ke setiap helai helai tubuh kertas yang ada pada dirimu.
eh, dah wangi dah ? Laa, dah ada pewangi sendiri.

Ahhhhh, sewangi mana pun engkau, kau tetap busuk. Hmmmmppppphhhh.


Wangi.


Senjakalakalakalakala yang lalu, aku telah melaksanakan hukuman wajib yang dikenankan kepada semua pelajar oleh pihak sekolah, iaitu peperiksaan. Sebagai manusia yang biasa seperti yang diceritakan pada diari yang lalu, aku hanya menempuhi itu semua dengan senyuman di mulut tetapi bersama air mata di pipi. Serta hingus di mulut.

Masin.

Dan tidak kurang juga, kentut yang berterusan. Yang baunya, sukar untuk didefinasikan. Sungguh sukar.

Hal ini bukan apa, dek kerana masa yang emencemburui aku dan buku yang telah menjadi temantapiringanringan, aku sering menjadi buntu dan sering kelam kabut mencari pemadam ketika menghadap kertas putih bertulis itu. Dan segala benda yang dipelajari bagaikan hilang ditelan cikgu ' saya nampak apa awak buat '.

Semua itu salah siapa ? Ha, itu kita tak tahu. Namun begitu, mungkin juga aku buat buat tak tahu.
Mungkin salah mereka atau salah aku.

Tetapi, nasib baik kemahiran menjawab berpandu dapat diaplikasikan dengan sempurna. Dan nasib baik juga, mereka ( baca : musuh dalam kain pelikat ) tidak memingirkan aku.

Dan kini, setelah dua minggu tidak menjenguk apatah lagi menyentuh buku yang tiga kali suci itu langsung, tiba masanya untuk menghadap kertas putih bertulis yang telah ditanda dengan pen warna darah keramat itu.

Dan hasilnya ?

Sukar digambarkan dengan kata kata walaupun mudah untuk mengecapi populariti dengan hanya menaip 'aku tiada teruna. Eh ?