Isnin, 19 September 2011

RE-KIRIM : ATAS ( baca : TOP ) 9 perkara yang dilarang di sekolah.

1. Memakai pakaian sukan di sekolah sehingga tamat persekolahan.
kenapa tak boleh ? bukankah dengan memakai baju sukan itu dapat melambangkan pelajar sekolah itu aktif dan cerdas. bukan hanya dapat belajar dengan baik, bahkan aktif di dalam kokurikulum. sudah tentulah orang luar akan memandang tinggi pelajar pelajar di sekolah berkaitan

2. Bercakap di tapak perhimpunan
Kata tapak perhimpunan, mestilah orang berhimpun. kalau dah berhimpun , tak kan nak diam. pernah nampak orang ramai ramai kumpul, tapi diam ? kecuali kawad. bercakap di tapak perhimpunan juga dapat mengeratkan silaturrahim antara manusia. betul tak ? dapat berinteraksi dengan rakan rakan sebaya, berbincang tentang kerja rumah ( yang tak siap ) serta membuatkan percambahan idea bercambah cambah.

3. Membawa telefon bimbit ke sekolah.
Kata zaman modenisasi ? salah satu kegunaan henfon adalah untuk menghubungkan yang jauh jadi dekat. so, dengan henfon, cikgu dapat menghubungi pelajar yang sering ponteng sekolah di samping pelajar dapat menelefon keluarga mereka untuk mengambil mereka dengan cepat sebelum disedari oleh pihak sekolah tanpa menggunakan telefon awam yang leceh kerana memerlukan dui syiling. kalau orang dah kaya, mana bawak duit syiling lagi dah ?

4. Rambut tidak boleh di'fashion'kan.
Kata jangan selekeh ? dengan meng'fashion'kan rambut, pelajar akan nampak lebih bergaya serta elit. oleh itu, orang luar akan memandang tinggi kepada sekolah yang berkaitan.

5. Kuku panjang
Tak tahu kah, akhir akhir ini, kejadian jenayah semakin lama semakin menjadi jadi. Sekarang, mana mana tempat pun dah tak selamat, bagai dikejar oleh anjing gila. Jadi, kuku yang panjang, sedikit sebanyak dapat menghalang mereka yang berniat jahat. Mereka datang dekat, cucuk mata mereka.

6. Dilarang baca buku di tapak perhimpunan.
wth ? kata sekolah ? kata periksa ? jangan buat periksa lain kali. dah periksa, kena la baca buku. kan kalau orang luar tengok, nampak budak budak sekolah berkaitan ulat buku, terpelajar.
tak ada la hanya menghadap cikguberkaitan yang tak habis " menasihati ". ini tidak, siap diugut rotan. BACA BUKU PUN KENA ROTAN ? lain kalau pelajarberkaitan bawa playboy pergi sekolah atau MANGGA. bukan setakat baca, pegang pun tak boleh. kan kalau baca lebih, markah dapat lepih, gred dapat naik, CIKGU pun dapat naik pentas ambil anugerah, KAN ? ye tak ?

7. Dilarang membuat FLASH MOB di sekolah.
ekhem. kita hanya nak meriahkan majlis kot ? tak boleh juga ? cikgu nak tengok persembahan yang bosan lagi mengantuk tu ke ? baru nak meriahkan sikit, tak boleh. kebaratan katanya. habis, kalau diselidik flash mob datangnya dari orang Timur, tak boleh juga cikguyangberkaitan ?

8.Rambut tidak boleh di'fashion'kan.
Kata jangan selekeh ? dengan meng'fashion'kan rambut, pelajar akan nampak lebih bergaya serta elit. oleh itu, orang luar akan memandang tinggi kepada sekolah yang berkaitan.

9. Datang lambat.
Ingat senang ke bangun pagi ?


nak yang ke-10 ? buat sendiri.