Khamis, 15 September 2011

Kenapa aku mengirim hampir setiap hari.

Kerana pada hari sebelum bercuti tempoh hari, saya dimalukan di dalam kelas, kini saya ingin membuat senaraiatas mengenai kenapa saya mengirim hampir setiap hari.

Seronok gelakkan aku ?

1. Idea yang tidak mahu berhenti keluar.
Jika diikutkan, semua idea yang dah tertulis dekat blog ni semua merepek habis. Eh memang merepek, tapi menghiburkan. Mesti ada yang tersenyum tatkala membacanya.

Tak tersenyum pun, mesti ada yang tersengih sehingga keluarga anda menegur anda kenapa tersengih sengih.
Dan anda tersipu sipu malu di situ.

Dah la ramai orang datang beraya rumah masa itu.

2. Koneksi ( jangan baca lain ) internet yang menakjubkan.
Disebabkan penggunaan jalurlebar mampu membataskan hasrat seorang penulis berwibawa seperti saya untuk berkarya, kini koneksi internet saya berubah kepada talian. Lebih bagus dan tiada sekatan.

Cuma kini menunggu kehadiran Unifi di kawasan kawasan tempat tinggal. Bukan apa, nanti pasti akan lebih banyak kiriman kerana koneksi yang lebih pantas.

Ni mesti ada yang fikir lain.

3. Perangai manusia yang semakin membimbangkan.
Dek kerana perangai manusia semakin hari semakin berubah, maka dengan itu, idea lebih banyak bercambah.
Idea untuk memerli manusia.