Sabtu, 29 Oktober 2011

HEY KAU!

Dari otak kiri
Terbiasa dengan cerita propaganda
Dan otak kanan
Terbiasa dengan kisah muslihatnya

Seperti biasa
Aku dipinggirkan
Dan seperti biasa juga
Aku membiarkannya

Kau dan kau yang berada di situ
Apa lagi yang kau tunggu
Aku jauh menuju ke dunia baru

Kau dan kau yang di situ
Apa lagi yang kau tunggu
Duduk termanggu melihat aku yang dipinggirkan mu

Seperti biasa
Aku dah terbiasa
Kau yang terasa
Pedih bukan sakitnya ?
......

Kalau dibiarkan rasa sakit hati itu, mungkin akan meletup hati sampai terkeluar segala kata yang selalunya dipendam dari mula. Dipendam demi memastikan rasa kecewa itu sentiasa bersarang dan membengkak di dalam jiwa sensitif. Selain itu, demi memastikan dia masih tampak 'cool' dan hebat di mata orang ramai. Jika tidak, dia pasti akan mudah disangkakan sebagai seorang manusia yang tidak tahan cabaran.

Tapi, bila mereka merasa apa yang dia rasa, hanya satu ayat yang ingin dia ucapkan.

PADAN MUKA.