Rabu, 5 Oktober 2011

Melankolik.

Kebelakangan hari ni, aku rasa macam hari hari aku berlalu secara melankolik. Perlahan dan penuh drama.

Kalau nak diikutkan dalam blog ni pun aku dah kurang kirim kiriman perli atau kirimam sukasukahati. Semua lebih menjurus kepada isi hati nurani gelojak asmara dalam jiwa. Puih, geli.

Aku banyak berfikir tentang apa yang yang berlaku dan apa yang aku lakukan. Aku banyak berfikir sejak mendapat kertas peperiksaan percubaan minggu lepas. Memikirkan masa depan, hal hal semasa, sikap rakan dan macam macam lagi. Betul betul aku terasa melankolik betul hidup aku.

Mana aku dapat perkataan melankolik tu, jangan tanya. Sebab perkataan tu datang secara tiba tiba bila berhadapan dengan keadaan hidup yang berlalu depan mata. Aku duduk diam diam pun aku boleh berfikir.

Melayang entah ke mana. Ke ruang dimensi ciptaan sendiri.

Perkataan tu betul betul melekat dalam kepala bila kertas periksa percubaan yang lepas ada depan mata. Kertas peperiksaan yang bertanda dengan markah yang lemah. Percubaan kot. Klon kertas pepriksaan besar yang aku nak hadapi tak lama lagi tu. Kalau setakat markah yang tak seberapa, mampukah aku nak cemerlang dengan bergaya nanti?


Bolehkah aku nak naik pentas bulan tiga 2012 nanti ?


Dalam dalam melankolik aku ni, aku terbac dalam surat khabar. Terpampang besar muka Anuar Zain. Dengan perkataan ' Melankolik Anuar Zain ' bersaiz besar juga terpampang sebesar besar tidak atas helaian akhbar tersebut.


Jadi, aku dengan Anuar Zain sama la eh ?