Jumaat, 7 Oktober 2011

Naik badan.

Sejak kebelakangan ini, makin ramai pula cakap aku makin kurus. Aku tak tahu nak terima ayat tu sebagai pujian atau ayat yang mempunyai makna tersirat. Perlu aku marah ke atau senyum nampak gigi ?

Aku ada cakap pasal aku gemuk dalam entri yang dikirim sebelum ini. Kalau rajin, sila cari.

Dulu, aku gemuk pun aku tak kisah. Makan burger sampai dua kali pun tak ada kisah. Makan nasi sampai lima pinggan pun, eh tak ada hal. Muat lagi perut ni. Makan tengah malam pula dah macam makan sarapan sebelum sarapan. Setiap kali makan pula, bagaikan sarapan, tengah hari dengan makan malam dicampur bersama. Get that joke ?

Orang orang yang kenal aku, mesti tahu yang aku memang suka makan. Mana mana perlu makan. Sampai la satu hari, orang kata aku makin kurus. Wah, mana tak kembang punggung. Orang yang selama ni mengenali aku dengan imej comel, tiba tiba berkata begitu.

Dipendekkan cerita, aku melakukan pelbagai cara agar nampak lebih kurus di mata masyarakat. Dan demi masa depan yang lebih terjamin. Dan hasilnya, badan dah macam ahli Super Junior. Tak pun, Aizat Amdan. Kadang kadang, orang cakap, bukan aku cakap, Justin Bieber.

Tapi sebab kurus sangat tanpa otot yang menonjol dan mampu menggugurkan iman wanita sekeliling, aku rasa aku macam tiang lampu.

Sebab tu la aku aku rasa nak naikkan berat badan aku. Biar nampak berisi sedikit.





Mungkin sekali pandang orang ingat otot, dua kali pandang baru tahu, lemak sahaja keliling pinggang.